Her telden teknoloji genel kültür blogu

1 Ocak 2016

4.5G: Rüya mı Kabus mu?


Türkiye 1 Nisan 2016 tarihinden itibaren 4.5G mobil internet teknolojisine geçiyor. Bu, bize teorik olarak 300 Mbps hızında bir internet hızı sağlayacak. Telekom sektörü 4.5G için son hazırlıklarını tamamlıyor. Peki 1 Nisan'da her şey çok güzel olacak mı?

Reklamlara baktığımız zaman 2 GB'lık bir videoyu 1 dakikanın altında bir sürede mobil cihazımıza indirilebileceğimizden bahsediliyor. Şahane! Fakat 3G şebekesinde kullandığımız bir cihaz 4.5G'ye geçince aynı performansı sergileyebilecek mi ?


4.5G Neyi İfade Ediyor ? 



Bu terimdeki G 'nin anlamı aslında Generation yani Nesil kelimesinin kısaltması olarak kullanılıyor.
G'lerin altında ise kendine ait alt kümeleri var . Örneğin 2G 'nin altında GPRS , EGDE servisi ( ki bunlar 2.5 G , 2.75G gibi ifadelerle de kullanılabiliyor) 3G'nin altında HSPA , UMTS gibi servisler var. Bir Neslin altındaki servisler tamamen aynı frekans ve altyapıyı kullanıyor fakat hızları farklılaşıyor.

4G nin altında ise Wimax , LTE, LTE Advanced gibi alt kümeler mevcut. Nesillere göre internet teknolojilerini ve indirme hızlarını tabloda bulabilirsiniz.




Cihaz Ekranında 4.5G Yazmayacak !

4.5G teknolojisi aslında 4G nesilinde olduğu için 1 Nisan'da telefonların ekranlarında sadece 4G -LTE bağlantı ibaresini görebileceğiz. Bundan dolayı "biz şimdi neye geçtik kafa karışıklığı başlayacak gibi duruyor. 


Elveda Pil Ömrü 

Testlere göre, günümüzde kullanılan bağlantı ile 10 dakikalık bir telefon görüşmesi mobil cihaz üzerinde ortalama 680 mW enerji tüketimine sebep olurken, 4G üzerinden yapılan bir telefon görüşmesi ise 1385 mW enerji tüketimine neden olacak. Bu durum açıkça enerji tüketiminin 2 katına çıkacağını gösteriyor. 3G 'den 4G 'ye geçiş kararı vermiş kullanıcıların bu ayrıntıya dikkat etmesi gerekiyor zira şarjları muhtemelen öğlen saatlerinde tükenecektir. Bu enerji tüketimini şu an 3G yi kapattığınız zamanlarda 2G üzerinden internet kullanırken pilin ne kadar uzun süre gittiğini düşünerek hesaplayabiliriz.


WiFi + Mobil Tümleşik Bağlantı

Evimizde kullandığımız internet teknolojisi  Skype üzerinde konuşma da yapsak, Youtube 'dan video da izlesek tüm verileri Byte'lar halinde veri paketleri vasıtasıyla iletiyor. 4G teknolojisinde de iletişim aynı şekilde olacak. Yani telefon konuşmasındaki ses iletişimi de IP üzerinden sağlanacak (VoiceOver LTE - VoLTE) ve ses hattı kullanılmayacak. Böylece telefonun meşgul çalması durumu da tarihe karışacak. Hatta aynı anda birkaç kişiyle birlikte görüşme yapılabileceğiz. IP bazlı iletişimin tüm olanaklarını da kullanabileceğiz.

WiFi sistemi de IP bazlı çalıştığı için LTE Advanced ile aynı anda WiFi ve mobil şebekelere bağlanıp tümleşik bir bağlantı kurabileceğiz. Bu da çok daha hızlı bir internet bağlantısını beraberinde getirecektir.

Sonuç

Cihazında sürekli şarj problemi yaşayan kullanıcıların 4.5G ye geçerken 2 kere düşünmesi şart. En az 2500 mAh cihaz bataryasına sahip olmayan kullanıcıların 4.5G ye geçmesi pek tavsiye edilmiyor diyebiliriz.

Öte yandan internet kullanım alışkanlığına göre bağlantı hızı kullanmak son derece önemli. Unutmayın ki internetten daha hızlı müzik dinleyemezsiniz ya da daha hızlı film izleyemezsiniz. Mevcut bağlantı hızınızda tüm bu işleri rahatça yapabiliyorsanız , 4.5G 'ye ihtiyacınız yok demektedir.

Tabii ki profesyonel hayatta 4.5G teknolojisini ihtiyaç duyacağı pek çok alan olacaktır. Örneğin televizyon kanalları HD kalitesindeki bir yayını mobil olarak kesintisiz şekilde yapabilecekler. Ya da foto muhabirleri çektikleri yüzlerce fotoğrafı anında ajanslara geçebilecekler.

2020 'de 5G de görüşmek üzere...








Etiketler: , , , , ,

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa